/ 2023-33 [Bedrijf]

Hettich onderscheiden als meest duurzame leverancier

1e plaats bij de 'Nowy Styl Supplier Sustainability Award 2023'

De Poolse fabrikant Nowy Styl (www.nowystyl.com) is een van de toonaangevende leveranciers in de Europese kantoormeubelindustrie. Met de 'Supplier Sustainability Award' erkent Nowy Styl de inzet van haar leveranciers die eigen CSR-initiatieven ontwikkelen en promoten die bijdragen aan milieubescherming en sociale maatregelen. Dit jaar was Hettich bijzonder overtuigend in het deelnemersveld en werd uitgeroepen tot winnaar van de 'Nowy Styl Supplier Sustainability Award 2023'.

Hettich is de winnaar van de 'Nowy Styl Supplier Sustainability Award 2023'. Foto: Nowy Styl

In de kantoormeubelindustrie wordt duurzaamheid steeds meer een doorslaggevende factor, vooral voor deelname aan openbare aanbestedingen. Met de uitreiking van de 'Supplier Sustainability Award' wil het bedrijf zijn leveranciers actief betrekken bij dit proces, legt Klaudia Pieczka, ESG Procurement Manager bij Nowy Styl, uit: "We willen bereiken dat onze activiteiten en samenwerking met onze leveranciers leiden tot de beste oplossingen voor onze klanten, met respect voor het milieu en voor mensen."

In de 2021-editie van de wedstrijd had Nowy Styl zich nog gericht op milieu- en sociale aspecten in het algemeen, maar dit jaar had het bedrijf met het oog op de komende ESG-uitdagingen (milieu, maatschappij en goed bestuur) de lat voor zijn 'Supplier Sustainability Award 2023' opnieuw hoger gelegd.

De jury van Nowy Styl motiveerde de 1e plaats voor Hettich als volgt: "Hun werk heeft bewezen dat Hettich een proactief bedrijf is dat zeer attent en zorgvuldig werkt om het milieu te beschermen en kwetsbare groepen mensen binnen het eigen bedrijf te ondersteunen. We zijn er trots op dat we met zo'n milieubewust en sociaal bedrijf kunnen samenwerken! Opvallende onderdelen van hun presentatie die speciale erkenning verdienen zijn: grote inspanningen om de effecten van klimaatverandering te beperken, inspirerende initiatieven op het gebied van 'mensen en cultuur', uitstekend geïmplementeerd diversiteitsbeleid."

Karlheinz Deutsch, Key Account Manager bij Hettich: "We zijn erg blij met deze grote erkenning voor al onze collega's die zich bij Hettich elke dag actief inzetten voor de bescherming van het milieu, het welzijn van de werknemers en voor sociale en maatschappelijke belangen. De 'Nowy Styl Supplier Sustainability Award 2023' is voor ons een stimulans om resoluut aan deze zaken te blijven werken."
www.hettich.com